מה הקשר בין רפואה סינית למציאות מדומה בימינו?

תוכן עניינים

העולם מתמודד עם קשת רחבה של מחלות ומצבים רפואיים. חלקם קשים מאוד, חלקם מורכבים, חלקם פחות. אנו נמצאים במקום מתקדם מבחינה טכנולוגית הן בתחום הרפואי והן בתחום הסטארטאפ. לצד אותם טיפולים קונבנציונליים כמו למשל טיפול באמצעות תרופות, ניתוחים, טיפולי פיזיותרפיה, שיקום ממצבי טראומה ופציעות, נרקם עולם שלם טיפולי מקביל אך אחר. הרפואה הסינית מהווה היום חלק בלתי נפרד מאותם תהליכי טיפול ותחתיה מתאגדים קשת רחבה של שיטות טיפול נוספות כמו דיקור, תזונה מתאימה לבעיה רפואית, טווינה, שיאצו ועוד. בנוסף, בחמש השנים האחרונות התגלה הפוטנציאל האדיר בטכנולוגיה חדשנית במיוחד לצורכי טיפול כמו מציאות מדומה. האם יש קשר בין רפואה סינית למציאות מדומה?

 

מה שהתחיל כמשחק תפס מקום של כבוד

טכנולוגיית מציאות מדומה מציעה למטופלים מסוגים שונים אימונים, תרגולים ותהליכי שיקום בסביבה מורכבת וחדשנית. הטיפול מתאים הן לאנשים עם בעיות פיזיות שעברו תאונות או טראומות קשות והן לאנשים עם בעיות נפשיות מורכבות. הטיפול מסייע לשפר את טווח התנועה, להוריד טונוס, לשפר ולחזק את השרירים ואת שיווקי המשקל. היופי שבטיפול באמצעות מציאות מדומה הוא שאפשר לתרגל מגוון רחב של משימות בסביבה שהיא מאוד בטוחה ולהתאים את התרגול ואת רמת הקושי למצבו הפיזי של המטופל. הטיפול עוזר לטפל בצורה נפלאה באנשים הסובלים מפגיעות אורטופדיות, נוירולוגיות, פגיעות אורטופדיות ועוד

אז איפה הקשר בין טיפול ברפואה סינית למציאות מדומה?

הקשר בין טיפול ברפואה סינית, לבין טיפולים באמצעות מציאות מדומה הוא שהם אמנם אינם מהווים תחליף לטיפולים הקונבנציונליים, אך הם בהחלט תומכים ונותנים בוסטלמטופל אפשרות החלים מהר יותר, בצורה מיטיבה יותר המתאימה הן למצבו הפיזי והן למצבו הנפשי. השאלה אותה ניתן לשאול היא האם בקרוב טיפולי המציאות מדומה ייכנסו תחת הקטגוריה של הרפואה האלטרנטיבית המשלימה?

אורי אלטר

אורי אלטר

אורי אלטר - מטפל מוסמך ומנוסה בתחום הרפואה הסינית, את הסמכותיי רכשתי בסין. אצלי תיהנו מטיפול אינדיבידואלי, מבוסס אבחון מעמיק: בדיקה גופנית ותשאול של מה שבראש ובנפש.

WhatsApp
Facebook
Twitter
רוצים לקבל עזרה?

השאירו פרטים ואצור אתכם קשר

שתפו עם חברים
פופולרי באתר